18 Eylül 2014 Perşembe

YEDEKLEME PLANLAMASININ ÖZELLİKLERİ


 n  1. Örgüte Özgü Olmalıdır; Yedekleme planlaması örgütün kendi ihtiyaçlarına özgü olarak şekillendirilmelidir. Hiçbir şirket doğru ya da başka bir şirket için de uygulanabilir yedekleme planlamasına sahip değildir.

n  2. Gelecekle İlgili Strateji ve Kültüre Odaklanmış Olmalıdır; Gelecekle ilgili stratejik yönetimle aynı doğrultuda olmalıdır. Örgüt mevcut kültürünü tayin etmeli ve ideal kültürünü de belirlemelidir. Kritik kilit pozisyonlar için bugün ve gelecekte ihtiyacı olan yetenek türlerini belirlemelidir. Gelecekte nereye gelmek istediğine bağlı olarak liderlerini geliştirmelidir.
n  3. Üst Yönetim Tarafından Yürütülmelidir; Yedekleme planlaması süreci üst yönetim tarafından desteklenmeli ve üst yönetim ile bizzat ilişkilendirilmelidir. Yedekleme planlaması sadece insan kaynakları yönetimi birimi tarafından değil ancak insan kaynaklarının rehberliğinde yatay yönetim tarafından uygulanmalıdır.

n  4. Objektif Performansa Bağlı Ücretlendirme Değerlendirmeleri Temel Alınmalıdır; Performansa bağlı ücretlendirme, standart ücretlendirme sisteminden daha yüksek güvenirlilik sağlar.
n  5. Paylaşılmış Sorumluluk ve Gelişim Üzerine Odaklanmalıdır; Yedekleme planlaması, sadece bir değerlendirme ve seçim süreci değildir, tam tersine gelişim anahtar kelimedir. Her bir çalışan için bireysel gelişim planları hazırlanmalıdır. En büyük etkiye sahip büyüme olanaklarına odaklanılmalıdır. Her bir çalışan güçlü yönetim desteğiyle birlikte kendi gelişiminin sorumluluğunu almalıdır.

n  6. Liderlik Gelişiminin Üzerine Odaklanılmalıdır; Aday listeleri veya kuyruklar oluşturulmamalı, havuzlar meydana getirilmeli ve söz konusu havuzdaki lider adaylarının gelişimini sağlayacak çalışmalar yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder