18 Eylül 2014 Perşembe

YEDEKLEME PLANLAMASI

Örgütlerin bireysel ve örgütsel başarısını, aynı zamanda liderliğin sürekliliğini sağlayan, personel geliştirme çalışmalarına yardımcı olan, biçimlendirilmiş bir süreç olarak tanımlanabilir.


İşletme içindeki yetenekli kişilerin belirlenmesi, doldurulması gereken boşlukların saptanması, üst-düzey yöneticilerin değerlendirilmesi ve yönetimin geliştirilmesi gibi unsurların bütünü veya en yetenekli kişileri etkilemek ve şirket içinde tutmak, şirket içinden lider yetiştirmek ve adayların kariyer gelişiminin takibi ve desteklenmesini içeren bir süreç olarak ele alınabilir.


YEDEKLEME PLANLAMASININ ÖRGÜT İÇİ ÖNEMİ


Genel planlamanın bir parçası olan yedekleme planlaması, şirketin stratejik hedef ve misyonunu destekleyen ve insan kaynakları departmanı tarafından da desteklenen bir süreçtir. Etkili bir yedekleme planlaması; doğru zamanda doğru pozisyonlar için doğru kişileri saptamaya ve hazırlamaya, ayrıca bir şirketin bilgi düzeyini tanımlamasına, sağlamlaştırmasına ve arttırmasına olanak sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder