K.PLANLAMA SÜRECİNDE ÇALIŞANIN
YAPACAKLARI
n
Bireysel değerlendirme: Kişinin
kendini bir bütün olarak gözden geçirmesi,
eksik yönleri, yetenekleri, bilgi ve
becerilerini değerlendirmesi sürecidir.
n
Kariyer olanaklarının değerlendirilmesi:
Çalışanın firma içinde ya da firma dışında ulaşabileceği kariyer olanaklarını
değerlendirmesi sürecidir.
n
Bireysel özellikler ile kariyer
olanaklarının uyumlaştırılması: Kişinin sahip olduğu özellikler
ile olası kariyer olanakları arasında bir bağ kurabilmesi sürecidir.
n
Bireysel ihtiyaçlar ve hedeflerin
belirlenmesi: Amaçlanan kariyer olanaklarına ulaşmak için hedeflerin
belirlenmesi ve uygun planların oluşturulması sürecidir.
n
Uygulama: Belirlenen hedefler
doğrultusunda ve planlanan kariyer olanaklarının gerektirdiği hazırlıkların
uygulamalı olarak gerçekleştirilmesidir.
K.PLANLAMA SÜRECİNDE FİRMANIN
YAPACAKLARI
n
Kurumsal değerlendirme: Kurumun
sahip olduğu insan kaynağının genel olarak gözden geçirilmesi sürecidir. Bu
yöntem aynı zamanda İnsan Kaynakları uygulamalarının da başlangıcını oluşturur.
n
Kariyer olanaklarının belirlenmesi:
Kişilerin yükselme, biçim ve şartlarının belirlenmesi sürecidir.
n
Çalışanların izlenmesi ve performans
değerlendirilmesi: İnsan Kaynakları yönetimindeki en önemli
uygulamalardan bir tanesi de çalışanlara kariyer danışmanlığı yapmaktır.
Örneğin çalışan kendisi ile ilgili olarak terfi olanakları, iş genişletilme ve
rotasyon şartlarını bilmelidir.
n
Kariyer olanaklarına yönelik eğitimler:
Performans değerlendirme sonuçları ve iş tatmini ölçmeye yönelik yapılan
araştırmalar sonucunda çalışanların gelişimi için bireyler için eğitim
programlarının oluşturulması sürecidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder