Organizasyonda
çalışan her bireyin temel okuma, yazma, dinleme, dinlediğini anlama, konuşma,
temel aritmetik ve matematiksel hesaplamaları yapabilme, bilgi ve becerisine
sahip olması gereklidir.
-
Okuma
- Yazma
- Dinleme
- Konuşma
- Aritmetik/Matematik
bilgisi
II.
Düşünme Bilgi vr Becerileri
Organizasyonda
işin niteliğine göre çalışanların aşağıdaki düşünme becerilerine sahip olması
organizasyon başarısı için önem taşımaktadır.
- Yaratıcı düşünme
- Karar verebilme
- Problem-çözme
- Meseleleri akıl
yordamıyla düşünebilme (enformasyonu sembol, resim, grafik vs. şekillere
dökerek akıl yardımıyla problemleri ya da meseleleri daha iyi görebilme.)
- Nasıl öğreneceğini
bilme.
- Mantık sürecinden
geçirebilme
III.
Şahsi Beceri ve Kalite
Çalışanların
aşağıda belirtilen şahsi özelliklere ve kaliteye sahip olması organizasyonun
daha başarılı olmasını sağlar.
- Sorumluluk
- Kendine değer verme
ve kendini kabullenme
- Sosyallik
- Kendi başına
yönetebilme
- Dürüstlük/ahlaki
davranma
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder