18 Eylül 2014 Perşembe

Organizasyonlarda Yüksek Performans için Çalışanların Sahip Olması Gerekli Bilgi ve Beceriler

I. Temel Bilgi ve Beceriler
Organizasyonda çalışan her bireyin temel okuma, yazma, dinleme, dinlediğini anlama, konuşma, temel aritmetik ve matematiksel hesaplamaları yapabilme, bilgi ve becerisine sahip olması gereklidir.
-      
Okuma
-       Yazma
-       Dinleme
-       Konuşma
-       Aritmetik/Matematik bilgisi
II. Düşünme Bilgi vr Becerileri
Organizasyonda işin niteliğine göre çalışanların aşağıdaki düşünme becerilerine sahip olması organizasyon başarısı için önem taşımaktadır.
-       Yaratıcı düşünme
-       Karar verebilme
-       Problem-çözme
-       Meseleleri akıl yordamıyla düşünebilme (enformasyonu sembol, resim, grafik vs. şekillere dökerek akıl yardımıyla problemleri ya da meseleleri daha iyi görebilme.)
-       Nasıl öğreneceğini bilme.
-       Mantık sürecinden geçirebilme
III. Şahsi Beceri ve Kalite
Çalışanların aşağıda belirtilen şahsi özelliklere ve kaliteye sahip olması organizasyonun daha başarılı olmasını sağlar.
-       Sorumluluk
-       Kendine değer verme ve kendini kabullenme
-       Sosyallik
-       Kendi başına yönetebilme

-       Dürüstlük/ahlaki davranma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder