KARİYER YÖNETİMİNİN ADIMLARI
(1.ADIM)
Bir ihtiyacın belirlenmesi ve
kariyer araştırması ile başlar. Bu aşamada kişi, kendisi ve
çevresi ile ilgili
bilgileri bir araya getirmeye çalışmaktadır. Kendisinin farkında olma; kişisel
değerleri, inançları, ihtiyaçları, amaçları, istekleri ve yetenekleri hakkında
objektif değerlendirme yapabilmeyi ifade eder. Çevresinin farkında olma ise,
kişinin ilgilendiği işin gereklerini ve var olan iş fırsatlarını tanıması anlamına
gelir.
KARİYER YÖNETİMİNİN ADIMLARI
(2.ADIM)
Amaç belirleme ve strateji
geliştirmedir. Gerçekçi amaçlar belirleyebilmenin ön koşulu, kişinin kendisinin
ve çevresinin farkında olmasıdır. Amaç, belirli bir zaman içinde ulaşılmak
istenen noktayı ya da düzeyi belirtir. Amacın doğru belirlenmesi için spesifik,
ölçülebilir ve ulaşılabilir olması, anlamlı bir sonuç ifade etmesi ve zaman
sınırı koyması gerekir. Amacın belirlenmesi, kişiyi motive edecek ve iş
yaşamındaki başarı düzeyini kontrol edebileceği bir kriter sağlayacaktır.
Böylelikle, kişi dikkatini, gücünü ve kaynaklarını belirlediği kariyer
hedeflerini elde etmek için odaklanarak kullanacaktır.
KARİYER YÖNETİMİNİN ADIMLARI
(3.ADIM)
Çalışan, uzun dönemli ve geniş
kapsamlı bir yaklaşımla belirlediği kendini amacına ulaştıracak olan yolu
izlemeye başlar. Diğer bir ifadeyle, belirlediği kariyer stratejisini
uygulamaya koyar. Amaçlarına doğru ilerlerken gerek iş ile ilgili gerekse iş
dışı konularda geribildirim alma ihtiyacı duyar. Çalışanlar, kendi yönetici ve
deneticilerinden, iş arkadaşlarından, çalışanlarından ve şirketin insan
kaynakları bölümünden kendi performanslarıyla ilgili geribildirim almak
isterler. Bunların ışığında kişisel ve mesleki gelişimlerini planlamak ve
performanslarını geliştirmek isterler. Kişiler, aile üyelerinden, sosyal
yaşamlarındaki dostlarından ve iş arkadaşlarından aldıkları geribildirimlerle
kariyer amaçlarını pekiştirirler yada değiştirirler.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder