17 Eylül 2014 Çarşamba

Kariyer Yönetiminin Adımları

KARİYER YÖNETİMİNİN ADIMLARI
(1.ADIM)



Bir ihtiyacın belirlenmesi ve kariyer araştırması ile başlar. Bu aşamada kişi, kendisi ve
çevresi ile ilgili bilgileri bir araya getirmeye çalışmaktadır. Kendisinin farkında olma; kişisel değerleri, inançları, ihtiyaçları, amaçları, istekleri ve yetenekleri hakkında objektif değerlendirme yapabilmeyi ifade eder. Çevresinin farkında olma ise, kişinin ilgilendiği işin gereklerini ve var olan iş fırsatlarını tanıması anlamına gelir.


KARİYER YÖNETİMİNİN ADIMLARI
(2.ADIM)

Amaç belirleme ve strateji geliştirmedir. Gerçekçi amaçlar belirleyebilmenin ön koşulu, kişinin kendisinin ve çevresinin farkında olmasıdır. Amaç, belirli bir zaman içinde ulaşılmak istenen noktayı ya da düzeyi belirtir. Amacın doğru belirlenmesi için spesifik, ölçülebilir ve ulaşılabilir olması, anlamlı bir sonuç ifade etmesi ve zaman sınırı koyması gerekir. Amacın belirlenmesi, kişiyi motive edecek ve iş yaşamındaki başarı düzeyini kontrol edebileceği bir kriter sağlayacaktır. Böylelikle, kişi dikkatini, gücünü ve kaynaklarını belirlediği kariyer hedeflerini elde etmek için odaklanarak kullanacaktır.


KARİYER YÖNETİMİNİN ADIMLARI
(3.ADIM)

Çalışan, uzun dönemli ve geniş kapsamlı bir yaklaşımla belirlediği kendini amacına ulaştıracak olan yolu izlemeye başlar. Diğer bir ifadeyle, belirlediği kariyer stratejisini uygulamaya koyar. Amaçlarına doğru ilerlerken gerek iş ile ilgili gerekse iş dışı konularda geribildirim alma ihtiyacı duyar. Çalışanlar, kendi yönetici ve deneticilerinden, iş arkadaşlarından, çalışanlarından ve şirketin insan kaynakları bölümünden kendi performanslarıyla ilgili geribildirim almak isterler. Bunların ışığında kişisel ve mesleki gelişimlerini planlamak ve performanslarını geliştirmek isterler. Kişiler, aile üyelerinden, sosyal yaşamlarındaki dostlarından ve iş arkadaşlarından aldıkları geribildirimlerle kariyer amaçlarını pekiştirirler yada değiştirirler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder