1.
En uygun elemanı işe al. Farklı görevler
farklı özelliklere, beceri ve yeteneklere sahip kişilerin işe alınmasını
gerektirir.
2.
Potansiyel olarak işe uygun elemanlar arasından seçim
yap.
Etkin bir karar için potansiyel olarak birbirine yakın beceri ve kabiliyete
sahip olan kişiler arasından seçim yapılmalıdır.
3.
İşe alınacak adayları değerlendirirken çok iyi ve
etraflıca düşün. İşe
alınması planlanan kişilerin sahip olduğu güçlü ve zayıf yönleri iyi analiz et.
Teknik bilgi itibarıyle yeterli olan bir aday işin gereği eğer organizasyonda
grup çalışmasını yönetecek kapasiteye ve özelliklere sahip değilse o kişinin
işe uygun olduğu söylenemez.
4.
Her adayı daha önce birlikte çalıştığı kimselerle
birlikte değerlendir. Bir tek yöneticinin değer yargıları anlamsız ve değersiz
olabilir. Bu bakımdan mümkün olduğu takdirde adayın durumunu daha önceki
yöneticileri ve çalışma arkadaşları ile görüşmeler yaparak değerlendir.
5.
İşe alınan elemanın işten anlayıp anlamadığını ilk
aylarda kontrol et.
Adaylar arasından seçim yapıldıktan sonra işin sona erdiğini düşünme. Çalışmaya
başlayan elemana yardımcı ol ve iş hakkındaki durumunu değerlendir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder